3 Kaverin Jäätelön periaate:
”Jos sitä ei kehtaa tarjota kaverille, sitä ei kannata tehdä”
3 Kaverin Jäätelö on noussut reilussa 10 vuodessa Suomen suositelluimmaksi brändiksi. Yritys vastaa luottamukseen olemalla mahdollisimman avoin.
3 Kaverin Jäätelöistä on tullut suomalaisille kuluttajille jo niin tuttuja, että on vaikea muistaa yrityksen syntyneen vasta vuonna 2012.
Toiminta alkoi, kun Heikki Huotari, Ilkka Wikholm ja Sauli Saarnisto halusivat tehdä yhdessä jotain − mieluiten syötävää. Kokemusta elintarvikealasta oli, mutta jäätelöstä ei. Kaverukset ostivat netistä kotikäyttöisen jäätelökoneen ja aloittivat testailut. Vajaan vuoden kehittelyn jälkeen ensimmäiset tuotteet olivat kaupoissa.
”Jo ensimmäinen vadelmajäätelö oli valtavan hyvää. Vadelmaa oli kunnolla niin, että se maistui”, kertoo Heikki Huotari. Huotari oli tuossa vaiheessa lähes 40-vuotias, kumppanit reilusti yli 50-vuotiaita. Kaupoissa herrojen ikä välillä yllätti.
”Kun menimme kauppoihin maistattamaan jäätelöä, paikalle odotettiin kolmea teinipoikaa.”
Valio Aimo® asiakas
Mikä? 3 Kaverin Jäätelö valmistaa superpremium-luokan jäätelöä Itä-Helsingin Kivikossa omassa tehtaassaan, pääosin kotimaisista raaka-aineista ja marjoista.
Kuka? Jakob Hägerström, toimitusjohtaja ja Heikki Huotari, varatoimitusjohtaja
Lempikala-annos? Hägerström paistaa ahvenet voissa ja nauttii ne uusien perunoiden kera. Huotarin suosikkikala on kuha, joka maistuu erityisen hyvältä Savonlinnan mökillä lähivesistöstä pyydettynä.
Näin rakennat vahvan brändin Hägerströmin ja Huotarin vinkein – 5 + 1 vinkkiä
1. Hyvä tarina. Jos tuotteen syntyyn liittyy hyvä tarina, tuo se esiin. Se saa ihmiset kiinnostumaan tuotteesta ja luo tunnettuutta. Ajattele vaikka meitä.
2. Tuotteen arvot ja laatu keskiöön. Pidä kiinni valitusta linjasta sekä yrityksen arvomaailmasta ja lunasta lupaukset. Hyvä muistisääntö on, että jos tuotetta ei kehtaa tarjota kaverille, sitä ei kannata tehdä.
3. Luo arvostusta. Älä ole kädenlämpöinen tekemällä sitä, mitä kaikki muutkin tekevät. Ole rohkeasti erilainen, ja puhuttele juuri sinun kohderyhmääsi heille sopivalla tavalla. Jos tuotteen tekeminen on hauskaa, tuo se esiin. Jos se vaatii jotain erityisosaamista, kerro siitä.
4. Ole avoin ja aito. Mieti, miten voisit olla asiakkaittesi kanssa aidosti vuorovaikutuksessa. Onko se esimerkiksi jokin somealusta tai erilaiset tapahtumat ja tempaukset?
5. Ole tunnistettava. Mieti, miten tuotteesi erottuu muista esimerkiksi värimaailmalla. Me muutimme pakkauksen huomioväriin, kun yksi kauppiaan rouva luuli valkoisia jäätelöpurkkejamme jogurtiksi ja ihmetteli, miksi ne ovat pakastimessa.
5 + 1. Älä mieti liikaa laitteita ja koneita. Aloittelevan yrittäjän kannattaa lähteä liikkeelle pienestä, ja pitää tuote keskiössä ja laatu korkealla koko ajan. Luota siihen, että keksit tekniset ratkaisut matkan varrella.
Tilaa tuotteet tai nouda myymälästä
Koko Suomen toimitustukku
Toimitustukku palvelee kaikkia alan toimijoita nopeasti ja tehokkaasti, ja kuljettaa tilaamasi tuotteet keskimäärin 24 tunnissa suoraan toimipisteeseen. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi toimitustukun valikoiman ja tehdäksesi tilauksia.
Pääkaupunkiseudun pikatukut
Pikatukkumme ovat ruoka- ja juoma-alan ammattilaisten kätevä ostospaikka. Palvelemme aamuvarhaisesta iltamyöhään Helsingin Sörnäisissä ja Vantaan Koivuhaassa. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi tuotteiden hinnat verkossa.