Siirry sisältöön
Asiakastarinat

3 Kaverin Jäätelön periaate:

”Jos sitä ei kehtaa tarjota kaverille, sitä ei kannata tehdä”

Toimitusjohtaja Jakob Hägerström (vas.) ja varatoimitusjohtaja Heikki Huotari seisomassa sinisen seinän edessä

3 Kaverin Jäätelö on noussut reilussa 10 vuodessa Suomen suositelluimmaksi brändiksi. Yritys vastaa luottamukseen olemalla mahdollisimman avoin.

3 Kaverin Jäätelöistä on tullut suomalaisille kuluttajille jo niin tuttuja, että on vaikea muistaa yrityksen syntyneen vasta vuonna 2012.

Toiminta alkoi, kun Heikki Huotari, Ilkka Wikholm ja Sauli Saarnisto halusivat tehdä yhdessä jotain − mieluiten syötävää. Kokemusta elintarvikealasta oli, mutta jäätelöstä ei. Kaverukset ostivat netistä kotikäyttöisen jäätelökoneen ja aloittivat testailut. Vajaan vuoden kehittelyn jälkeen ensimmäiset tuotteet olivat kaupoissa.

”Jo ensimmäinen vadelmajäätelö oli valtavan hyvää. Vadelmaa oli kunnolla niin, että se maistui”, kertoo Heikki Huotari. Huotari oli tuossa vaiheessa lähes 40-vuotias, kumppanit reilusti yli 50-vuotiaita. Kaupoissa herrojen ikä välillä yllätti.

”Kun menimme kauppoihin maistattamaan jäätelöä, paikalle odotettiin kolmea teinipoikaa.”

Jakob Hägerström, toimitusjohtaja ja Heikki Huotari, varatoimitusjohtaja
Jakob Hägerström, toimitusjohtaja ja Heikki Huotari, varatoimitusjohtaja

Valio Aimo® asiakas

Mikä? 3 Kaverin Jäätelö valmistaa superpremium-luokan jäätelöä Itä-Helsingin Kivikossa omassa tehtaassaan, pääosin kotimaisista raaka-aineista ja marjoista.

Kuka? Jakob Hägerström, toimitusjohtaja ja Heikki Huotari, varatoimitusjohtaja

Lempikala-annos? Hägerström paistaa ahvenet voissa ja nauttii ne uusien perunoiden kera. Huotarin suosikkikala on kuha, joka maistuu erityisen hyvältä Savonlinnan mökillä lähivesistöstä pyydettynä.

Jäätelöitä tehdaslinjastolla
Jäätelöpuikkoja tehdaslinjastolla

Näin rakennat vahvan brändin Hägerströmin ja Huotarin vinkein – 5 + 1 vinkkiä

1. Hyvä tarina. Jos tuotteen syntyyn liittyy hyvä tarina, tuo se esiin. Se saa ihmiset kiinnostumaan tuotteesta ja luo tunnettuutta. Ajattele vaikka meitä.

2. Tuotteen arvot ja laatu keskiöön. Pidä kiinni valitusta lin­jasta sekä yrityksen arvomaailmasta ja lunasta lupaukset. Hyvä muistisääntö on, että jos tuotetta ei kehtaa tarjota kaverille, sitä ei kannata tehdä.

3. Luo arvostusta. Älä ole kädenlämpöinen tekemällä sitä, mitä kaikki muutkin tekevät. Ole rohkeasti erilainen, ja puhuttele juuri sinun kohderyhmääsi heille sopivalla tavalla. Jos tuotteen tekeminen on hauskaa, tuo se esiin. Jos se vaatii jotain erityisosaamista, kerro siitä.

4. Ole avoin ja aito. Mieti, miten voisit olla asiakkaittesi kanssa aidosti vuorovaikutuksessa. Onko se esimerkiksi jokin some­alusta tai erilaiset tapahtumat ja tempaukset?

5. Ole tunnistettava. Mieti, miten tuotteesi erottuu muista esimerkiksi värimaailmalla. Me muutimme pakkauksen huomioväriin, kun yksi kauppiaan rouva luuli valkoisia jäätelöpurkkejamme jogurtiksi ja ihmetteli, miksi ne ovat pakastimessa.

5 + 1. Älä mieti liikaa laitteita ja koneita. Aloittelevan yrittäjän kannattaa lähteä liikkeelle pienestä, ja pitää tuote keskiössä ja laatu korkealla koko ajan. Luota siihen, että keksit tekniset ratkaisut matkan varrella.

Tilaa tuotteet tai nouda myymälästä

Koko Suomen toimitustukku

Toimitustukku palvelee kaikkia alan toimijoita nopeasti ja tehokkaasti, ja kuljettaa tilaamasi tuotteet keskimäärin 24 tunnissa suoraan toimipisteeseen. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi toimitustukun valikoiman ja tehdäksesi tilauksia.

Pääkaupunkiseudun pikatukut

Pikatukkumme ovat ruoka- ja juoma-alan ammattilaisten kätevä ostospaikka. Palvelemme aamuvarhaisesta iltamyöhään Helsingin Sörnäisissä ja Vantaan Koivuhaassa. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi tuotteiden hinnat verkossa.


Tule Valio Aimo asiakkaaksi

Menestystarinat syntyvät saman pöydän ääressä. Se tarkoittaa, että autamme asiakkaitamme rakentamaan omaa kasvuaan ja tarjoilemaan Suomen parasta ruokaa. Aiomme olla foodservice-alan asiantuntevin kumppani – ja joka päivä luottamuksesi arvoinen.

Search