Valio Aimo on 1-v! Esittelyssä Valio Aimo® johtoryhmä
Vuosi sitten, 19.1., syntyi Valio Aimo®, kun Valio laittoi kimpsut ja kampsut yhteen Heinon Tukun kanssa. Nyt olemme tiellä uuden ajan tukkukaupaksi.
Hyvän ruoan ammattilaisille paras mahdollinen palvelu on kaiken A ja O. Siksi me Aimot lähestymme kaikkea toimintaamme intohimolla, oli kyseessä sitten tukkukaupan kehittäminen, toimitusvarmuus tai tuoreimmat tuotteet ja ideat.
Tässä artikkelissa teemme tutuksi Valio Aimo liiketoiminnan johtoa. Lue alta johtomme ajatukset, jotka kehittävät 1-vuotiasta Valio Aimo tukkua suuntaan, jonka avulla te asiakkaamme menestytte niin salissa, keittiössä kuin tehtaassakin. Lue alta johtoryhmämme jäsenten lupaukset juuri sinulle.
Jussi Mattsson, liiketoimintajohtaja
Jussi vetää Valio Aimo liiketoimintaa rautaisella kokemuksella. Hänellä on pitkä työhistoria Valiolla sekä aikaisempaa kokemusta mm. Food Solutions -myynnin ja markkinoinnin johtamisesta. Jussi on aiemmin johtanut Valion jauheliiketoimintaa ja kehittänyt erityisesti lisäarvojauheiden kansainvälistä liiketoimintaa teollisuusasiakkaiden, lastenruokien sekä laktoosittomien Eila-sovellusten ympärille.
Tämä Aimo on opetellut aikuisiällä kirjaimellisesti kävelemään käsillään. Tätä taitoa ei jokaisella johtajalla ole.
”Lupaan asiakkaillemme uudenajan tukkukaupan, jossa on yhdistetty myös valmistajan parhaat puolet uniikiksi kokonaisuudeksi. Valio Aimo on jo nyt aito vaihtoehto jokaiselle asiakkaalle Hangosta Nuorgamiin.”
Juha Mattila, myyntijohtaja
Juhalla on vahva kokemus tukkukaupan sekä myynnin johtamisesta ja Valio Aimo tukussa hän vastaa myynnistä. Pikatukkumaailma on Juhan juttu ja sen ympärillä hän on toiminut jo opiskelujen kesätyönteosta lähtien. Juha tietää, että menestyäkseen tarvitsemme asiakkaiden, tavarantoimittajien ja oman henkilöstön luottamuksen.
Tämä Aimo ei ole mikään ruuanlaittoihme, mutta yhden reseptin hän hanskaa etu- ja takaperin; Aurajuusto, creme fraiche, savukinkku -kastike spagetin kera on saavuttanut huiman suosion lähipiirissä.
”Haluan edistää oman myyntijoukkueeni työpanoksen kehittymistä, jotta voimme hoitaa arvokkaita asiakassuhteitamme vielä nykyistäkin paremmin. Joukkoni on hieno sekoitus erilaista kokemusta ja taustaa.”
Tommi Klemola, myynnin tuen päällikkö
Tommi johtaa myynnin tukitoimintojen ryhmää; asiakas- ja myynnin tuki sekä erilaiset kehitystehtävät kuuluvat ryhmän vastuulle. Tukku-uraa Tommille on kertynyt jo yli 10 vuotta ja sitä ennen työkokemusta on karttunut 14 vuotta erilaisista johto- ja asiantuntijatehtävistä kansainvälisten kuljetusten parissa.
Tämä Aimo rentoutuu mökkeilemällä ja kalastellen Lapin erämaajärvillä.
”Lupaan, että olemme luottamuksesi arvoinen. Asiat meillä hoidetaan sovitusti ajallaan.”
Hanna Forsström, markkinointi & eCommerce johtaja
Hanna vastaa Valio Aimo brändistä ja markkinoinnista, asiakaskokemuksesta sekä verkkokauppaliiketoiminnasta, joiden kehittämiseen hän tuo monipuolisella taustallaan uudenlaista näkemystä. Hannalla yli 20 vuoden kokemus digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehittämisestä. Johtotähtenä hänellä on asiakaskokemuksen edistäminen dataa ja teknologioita hyödyntäen.
Tämä Aimo on innostunut erityisesti korealaisesta keittiöstä ja haaliikin pitkin maailmaa uusia reseptejä ja mausteita makua tuomaan.
”Lupaan, että rakennamme yhdessä Valio Aimo tukusta asiakkaidemme menestyksen mahdollistavan uuden ajan tukkutoimijan tarjoamalla aimo annoksen asiakkaan tarpeista räätälöityjä ratkaisuja.”
Anne-Mari Paapio, valikoimajohtaja
Anne-Mari on tuorein aimolainen ja hän vastaa koko Valio Aimo tuotevalikoimasta. Anne-Marin kokemus kaupan alalta ja tukuista antaa hyvää ymmärrystä ravintolamaailman asiakkaiden tarpeista. Hänen tietotaito tuotevalikoiman hallinnasta, kysynnän ennustamisesta, tuloksen optimoinnista ja logistiikasta tulee viemään Valio Aimo tukun hankintaprosesseja eteenpäin.
Tämä Aimo ei ole koskaan oppinut juomaan kahvia, mutta on sitäkin innokkaampi teen ystävä. Hänen lempimakujaan ovat hyvälaatuinen jasmiinitee, oolong sekä savuinen lapsang souchong.
”Lupaan, että yhdessä tiimini kanssa hankimme valikoimiin tuotteita ja ratkaisuja, jotka toimivat parhaiten asiakkaittemme arjessa.”
Paavo Hallberg, liiketoiminnan kehityspäällikkö
Paavo on ollut mukana Valio Aimo tukun alkuvaiheista lähtien ja keskeisimmät kehityshankkeet kilpailukyvyn parantamiseksi, ovat Paavon vastuulla. Hän on valiouransa aikana ehtinyt jo moneen – vuosiin mahtuu mm. Valion Food Solutions myyntiä ja vastuuta maitojen sekä piimän kategorioista.
Tämä Aimo väittää omistavansa yhdessä ystäviensä kanssa Suomenlahden kauneimman H-veneen.
”Lupaan, että toteutan kehitysprojektimme aina teidän asiakkaidemme näkökulmasta parhaalla mahdollisella tavalla. Lopputuloksena on konkreettisia muutoksia, joiden avulla palvelemme sinua entistä paremmin.”
”Me Aimossa olemme onnistuneet siinä vaiheessa, kun sinä – asiakkaamme – olet menestynyt.”
Anne-Mari Paapio, valikoimajohtaja
Lue lisää ajankohtaisista aiheista:
Huikeita elämyksiä Resta-seminaarissa
Näin toimii zero waste -ravintola
Strawberry-hotelleissa on tilaa kaikille
Eri sukupolvet työelämässä
Valio Aimo on suomalaisen ruokakulttuurin puolestapuhuja
Nina Metso
Leipurifestiä vietettiin rennoissa tunnelmissa
Koko tuotevalikoima verkkokaupoissa
Koko Suomen toimitustukku
Toimitustukku palvelee kaikkia alan toimijoita nopeasti ja tehokkaasti, ja kuljettaa tilaamasi tuotteet keskimäärin 24 tunnissa suoraan toimipisteeseen. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi toimitustukun valikoiman ja tehdäksesi tilauksia.
Pääkaupunkiseudun pikatukut
Pikatukkumme ovat ruoka- ja juoma-alan ammattilaisten kätevä ostospaikka. Palvelemme aamuvarhaisesta iltamyöhään Helsingin Sörnäisissä ja Vantaan Koivuhaassa. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi tuotteiden hinnat verkossa.
VALO Tilauspalvelu
VALO Tilauspalvelusta alan ammattilaiset saavat tuotteensa suoraan Suomen merkittävimmiltä tavarantoimittajilta. Aimon asiakkaat saavat VALO Tilauspalvelussa käyttöönsä koko Suomen laajuisen jakeluverkostomme.