Siirry sisältöön
Pinnalla nyt

Gallup: Miten keräätte asiakaspalautetta?

Herkällä korvalla, säännöllisellä yhteydenpidolla ja viinipullonkorkeilla − näin kollegat keräävät asiakaspalautetta ja kehittävät sen perusteella toimintaansa.

”Pantry-ravintoloissa meillä on aika vakiintunut asiakaskunta, joiden kanssa jutellaan päivittäin. Sitä kautta tulee paljon palautetta, mutta lisäksi meillä on säännöllisesti kyselyitä, joissa pyydämme asiakkailta palautteita ruoan makuun, ravintolaan viihtyvyyteen ja valikoimaan liittyen. Kyselyssä on myös vapaan sanan osio, jossa asiakas saa kertoa esimerkiksi toiveruokia. Palautteiden perusteella olemme lisänneet lounaan hintaan kahvin ja pienen makean. Joskus palautteet liittyvät ihan ravintolan toiminnallisuuteenkin. Sörnäisten Pantryssä otimme itsepalvelukassan rinnalle palvelukassan, joka helpottaa ja nopeuttaa ruuhkaisimpia hetkiä. Siitä on tullut paljon kiitosta.

Päivittäistä asiakastyytyväisyyttä mittaamme viinipullon korkeilla, jotka on merkitty plussalla ja miinuksella. Ne voi tiputtaa astiapalautuksen lähellä sijaitsevaan kulhoon, josta sitten laskemme päivän tuloksen.”

-Elias Johansson, markkinointipäällikkö, Share Company

”Meillä on aktiivinen ja hyvin toimiva yhteistyö päiväkotiyksiköidemme kanssa. Emme käytä nettikyselyitä tai täytettäviä kaavakkeita, vaan saamme välitöntä palautetta ruoasta päivittäin ja viikoittain. Osa siitä on lasten ruokaan liittyviä piirustuksia, joita keräämme seinälle.

Asiakaspalautteisiin myös reagoidaan nopeasti. Jos jokin ei esimerkiksi maistu lapsille, reseptiikkaa voidaan muokata. Hiljattain näin tehtiin, kun pastavuokaan lisätyt mustat pavut koettiin turhan vieraiksi. Lapset odottavat ruoan olevan tuttua ja turvallista.

Keittiön terveiset lähetetään vanhemmille neljä kertaa vuodessa. Kirjeessä kerrotaan toiminnastamme ja jaetaan ruokakasvatusinfoa esimerkiksi kuidun lisäämisestä ruokavalioon. Syksyllä haastoimme perheet metsään tai torille keräämään satoa. Kirjeet luovat yhteyttä vanhempiin ja tekevät toiminnastamme avointa ja läpinäkyvää.”

-Paula Heinonen, ruokapalvelupäällikkö, Päiväkoti Verkanappulat

”Asiakkuutemme ovat hyvin erityyppisiä aina private labelista elintarvike¬teollisuuteen ja vähittäiskauppaan sekä foodserviceen. Pidämme kaikkiin tiivistä yhteyttä ja otamme aktiivisesti vastaan ja käsittelyyn heiltä tulleita palautteita ja ideoita.

Palautteen perusteella olemme esimerkiksi muokanneet tuotevalikoimaa sekä panostaneet enemmän näkyvyyteemme ja myyntiin erityisesti foodservicessä.

Private label -puolella olemme huomanneet, että asiakkaan kanssa yhdessä toteutettu tuotekehityspäivä sekä tehdasajo on nopeuttanut ja helpottanut uuden tuotteen suunnittelua valtavasti. Näin pääsemme heti maistamaan tuotetta ja pohtimaan yhdessä, miten reseptiä pitää mahdollisesti viilata tai onko tuotannon suhteen jotain rajoitteita tai erityisiä haasteita, jotka pitää ratkaista.”

-Juuso Tani, toimitusjohtaja, atSauce


Koko tuotevalikoima verkkokaupoissa

Koko Suomen toimitustukku

Toimitustukku palvelee kaikkia alan toimijoita nopeasti ja tehokkaasti, ja kuljettaa tilaamasi tuotteet keskimäärin 24 tunnissa suoraan toimipisteeseen. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi toimitustukun valikoiman ja tehdäksesi tilauksia.

Pääkaupunkiseudun pikatukut

Pikatukkumme ovat ruoka- ja juoma-alan ammattilaisten kätevä ostospaikka. Palvelemme aamuvarhaisesta iltamyöhään Helsingin Sörnäisissä ja Vantaan Koivuhaassa. Tarvitset Valio Aimo® asiakkuuden nähdäksesi tuotteiden hinnat verkossa.

VALO Tilauspalvelu

VALO Tilauspalvelusta alan ammattilaiset saavat tuotteensa suoraan Suomen merkittävimmiltä tavarantoimittajilta. Aimon asiakkaat saavat VALO Tilauspalvelussa käyttöönsä koko Suomen laajuisen jakeluverkostomme.

Tule Valio Aimo asiakkaaksi

Menestystarinat syntyvät saman pöydän ääressä. Se tarkoittaa, että autamme asiakkaitamme rakentamaan omaa kasvuaan ja tarjoilemaan Suomen parasta ruokaa. Aiomme olla foodservice-alan asiantuntevin kumppani – ja joka päivä luottamuksesi arvoinen.

Search