Keväällä aukeaa Valio Aimo® tukun uusi verkkokauppa. Se on uudistettu täysin vastaamaan asiakkaiden toiveita, verkkokauppatiimi kertoo.
Valio Aimo tukun verkkokauppapäällikkö Pirjo Kaartinen ja verkkokauppa-asiantuntijat Anni Saarelainen ja Sanna Nenonen ovat uurastaneet 1,5 vuoden ajan Valio Aimo® tukun uuden verkkokaupan parissa. Vanhan kaupan tekniikka tuli tiensä päänsä, eikä sitä voinut enää kehittää. Uuden suunnittelu aloitettiin nollasta. Tavoitteena on koko ajan ollut selkeä, helppokäyttöinen ja nopea verkkokauppa.
”Uusi kauppa toimii asiakkaan kumppanina ostoksilla. Kauppa helpottaa työntekoa tietämällä asiakkaan mieltymykset ja tarjoamalla tämän usein ostamia suosikki- ja sesonkituotteita. Haluamme, että asiakkaalle tulee fiilis, että verkkokauppa toimii hyvin, tilaaminen on helppoa ja Aimo tuntee minut”, tiimi summaa.
Kaikki kehityskohteet verkkokaupalle ovat nousseet asiakkaiden toiveista.
Kaikki kehityskohteet verkkokaupalle ovat nousseet asiakastutkimuksista ja asiakkaiden toiveista. Uudessa verkkokaupassa asiakas voi kätevästi muokata jo vahvistettua tilausta keräilyn aloitukseen asti. Jos jotakin tuotetta ei ole, verkkokauppa ehdottaa automaattisesti korvaavia tuotteita. Kun nykyisessä verkkokaupassa voi koota vain yhden ostoskorin kerrallaan, uudessa voi koota omat ostoskorit ennakkoon vaikka maanantaille, keskiviikolle ja perjantaille. Tuotteista tarjotaan myös enemmän ja selkeämmin tietoa kuin nykyään, ja niitä voi kätevästi vertailla: rinnakkain voi valita vaikka kolme kaurajuomaa ja tarkastella niiden hintoja tai ravitsemussisältöjä. Nykyinen kauppa on saanut palautetta epäselvistä pakkauskoista, mutta uudessa verkkokaupassa myyntierän koko on avattu selkeästi:
”Hakuominaisuus on myös nykyistä parempi. Jos esimerkiksi hakee sanalla ’mustikka’, voi valita, mistä kategoriasta tuloksia hakee, esimerkiksi jogurteista, pakastemarjoista tai vaikka tuoretuotteista. Se helpottaa oikean tuotteen löytymistä”, Saarelainen kertoo.
”Tätä maitoa tilataan laatikollinen ja se sisältää viisi maitopurkkia”, Nenonen selventää.
Valio Aimo verkkokauppatiimi Pirjo Kaartinen, Anni Saarelainen sekä Sanna Nenonen
Verkkokaupan testausta on tehty pitkin vuotta. Nyt on käynnissä pilotointi. Asiakkaita on mukana kokeilemassa verkkokaupan toimivuutta ja antamassa palautetta. Nykyinen verkkokauppa jatkaa uuden rinnalla. Tulevan kevään aikana Valio Aimo tukun asiakkaita tullaan kutsumaan uuden verkkokaupan käyttäjiksi. Halutessaan pilottiin voi osallistua jo nyt. Käyttöopasvideoita ja -ohjeita on luvassa myöhemmin, mutta tiimi uskoo, että niitä ei edes tarvita.
”Kauppa on niin selkeä, että siinä ei voi mennä pahasti vikaan. Asiakkaan tiedot, hinnat ja valikoimat siirtyvät automaattisesti, joten muutos on asiakkaalle vaivaton. Uuteen verkkokauppaan kannattaa vaihtaa heti, kun se on mahdollista, sillä se toimii nykyistä verkkokauppaa nopeammin ja paremmin”, Kaartinen kertoo.
Verkkokauppatiimin työ ei lopu verkkokaupan käyttöönottoon. Kauppaa jatkokehitetään tarpeiden mukaan seuraamalla jatkuvasti asiakastoiveita.
Olemme rakentaneet lämmöllä ja ammattitaidolla uutta verkkokauppaa, jonka tavoitteena on mahdollisimman sujuva työn arki sinulle. Uudesta verkkokaupasta löydät lukuisia uusia toiminnallisuuksia, jotka helpottavat työskentelyäsi.